Godt psykisk arbejdsmiljø – få højnet arbejdsglæden

By 12. november 2018november 4th, 2022Ledelse, Trivsel

Hos PEPworldwide har vi mere end 25 års erfaring med at fremme trivslen i danske virksomheder. Men hvordan arbejder vi egentlig med at forbedre det psykiske arbejdsmiljø i praksis? Og hvordan kan din virksomhed skabe bedre trivsel blandt medarbejderne? Det kan du blive klogere på i dette indlæg.
Stress hæmmer trivslen

Et godt psykisk arbejdsmiljø afhænger selvfølgelig af mange faktorer – godt kollegaskab, ledere med gode lederevner og generel arbejdsglæde blandt medarbejderne. Men det er også den enkelte medarbejders oplevelse af at føle sig tilstrækkelig, der har indflydelse på arbejdsklimaet. Føler virksomhedens medarbejdere sig konstant bagud, er stress og udbrændthed næsten uundgåelige konsekvenser.

At få højnet arbejdsglæden afhænger derfor i høj grad af, at den enkelte medarbejder har kontrol og overblik over sine opgaver og deadlines. Medarbejdere, der formår at strukturere og prioritere deres tid og opgaver, kæmper sjældent med overskredne deadlines – og har ligeledes mindre risiko for at blive stressede.

Af samme grund søger vi hos PEPworldwide altid at udstyre medarbejderne med værktøjer, som de aktivt kan anvende til at få mere ud af tiden i deres hverdag.

Sådan kan virksomheden forbedre trivslen

Ingen virksomheder er ens, og der findes ligeledes intet absolut facit på, hvad der kan forbedre trivslen på en arbejdsplads. Derfor tager vi i PEPworldwide altid udgangspunkt i den enkelte virksomheds virkelighed og udfordringer, når vi arbejder med trivsel og arbejdsmiljø.

Vil du vide mere om, hvordan vi kan hjælpe til et godt psykisk arbejdsmiljø og få højnet arbejdsglæden i din virksomhed, er du altid velkommen til at kontakte os og høre nærmere. Trivsel og personlig planlægning er nogle af vores primære arbejdsområder, og vi hjælper også gerne med at klæde din virksomhed på til at forebygge stress og højne arbejdsglæden.