Fleksible løsninger for grupper

Vores virksomhedsforløb gennemføres som praktiske workshops i grupper, kombineret med individuel coaching – og er løsningen, som de fleste af vores kunder vælger.

Mere end 40 års samarbejde med alle typer af virksomheder har lært os, at ingen organisationer eller personer er ens, så vores forløb tilpasses altid efter jeres behov.

Overblik

Løsning ideel for

  • Virksomheder som ønsker at styrke trivslen og opnå bedre resultater.
  • Grupper af kollegaer fra samme team, afdeling, projekt – eller ledergruppe.
  • Anbefalet deltagelse af alle i gruppen for optimal effekt på samarbejdet.
  • Fungerer også som internt åbent kursus eller en del af onboarding-program.

Læringsudbytte

  • Indsigt i principperne for personlig effektivitet og gode arbejdsvaner.
  • Færdighederne til at klare en kompleks arbejdsmængde i en travl hverdag.
  • Udnyttelse af de daglige it-værktøjer, så de fungerer optimalt.
  • Fælles forståelse for, hvad der fremmer en sund og effektiv arbejdskultur.

Leveres som

  • Typisk 3 dage med nogle ugers interval for at sikre en god implementering.
  • Kombination af indsigt i teorier, praktisk anvendelse og individuel coaching.
  • Mindre grupper anbefales for at opnå den bedste læringsoplevelse.
  • Gennemføres gerne i virksomheden, men også online eller blended.

Centrale temaer

Gode arbejdsvaner

  • Håndtering af informationsstrømmen
  • Etablering af et samlet opgaveoverblik
  • Organisering af dokumenter og information
  • At arbejde med fokus og færre forstyrrelser

Bedre præstationer

  • Prioritering af opgaver – det vigtigste først
  • Afklaring og håndtering af hovedopgaverne
  • Planlægning og effektiv brug af kalender
  • Fremdrift og eksekvering af det planlagte

Styrket samarbejde

  • Videndeling og brug af fælles værktøjer
  • Effektiv brug af kommunikationsværktøjer
  • Møder med bedre organisering og udbytte
  • Effektiv delegering af opgaver og ansvar

Effektive værktøjer

  • Outlook: mail, kalender og opgaver
  • Teams: organisering og samarbejde
  • Planner og To Do integration
  • OneNote, OneDrive og SharePoint

Konkrete anvendelser

Vi brugte PEP til at maksimere Outlook som vores fælles værktøj, hvor vi lærte at håndtere e-mailstrømmen og bruge kalender og opgaver til effektivt at styre vores arbejde.

Vi brugte PEP til at forberede os effektivt på en ubesværet kontorflytning, så vi i vores nye omgivelser kan nyde mere klarhed og kontrol.

Vi brugte PEP til en intensiv team-dag for at frigøre styrken ved godt samarbejde – og vi gik derfra med fælles prioriteter og et nyt niveau af engagement.

Vi afholder en 1-dags PEP-opfriskning for tidligere deltagere for at komme tilbage på sporet, gå mere i dybden eller sikre, at vi er fortrolige med de nyeste opdateringer.

Vi brugte PEP til effektivt at introducere M365-værktøjer i organisationen og skabe en fælles forståelse for brugen af både Teams og OneNote.

Vi integrerede PEP som en del af vores lederudviklingsprogram, med fokus på selvledelse, opgave- og tidsstyring, prioritering og delegation.

Start her

Hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan introducere PEP i din organisation, så lad os tage snakken.

Kontakt